top of page

AKSB bukan tutup kaunter, tapi kakitangan ke tandas - Mohd Amar


AKSB bukan tutup kaunter, tapi kakitangan ke tandas - Mohd Amar
Mohd Amar menafikan kaunter AKSB di Pasir Mas masih ditutup walaupun waktu pejabat sudah bermula. - Foto Hanif M Noor AAA

AKSB bukan tutup kaunter, tapi kakitangan ke tandas - Mohd Amar

KOTA BHARU - Timbalan Menteri Besar Kelantan, Mohd Amar Abdullah menafikan kaunter Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) di Pasir Mas masih ditutup walaupun waktu pejabat sudah bermula.


Beliau berkata, kakitangan syarikat itu sebenarnya sudah ada namun dia ke tandas sebentar sebelum kembali semula untuk bertugas pada jam 9.30 pagi.


"Pada Ahad tular kata kaunter AKSB kosong. Saya baca dan terkejut juga, tetapi saya rujuk kepada pihak berkenaan... rupanya kakitangan keluar sekejap untuk ke tandas.


"Secara kebetulan pelanggan itu datang pada jam 9.13 pagi, jadi (kaunter) kosong. Silapnya kakitangan berkenaan tidak meletakkan notis atas kaunter," katanya pada minit ke-24 menerusi program diskusi Kelantan maju 2028 yang disiarkan secara langsung melalui Facebook, malam Ahad.


Menurutnya, pada masa yang sama, pengguna yang datang itu turut membuat tohmahan mengatakan kakitangan tidak bekerja.

Ujarnya, situasi itu menyebabkan panggilan tidak dijawab serta sebagainya dan akhirnya perkara tersebut telah tular.

Sebelum itu pemilik pengguna Facebook Hanif M Noor memuat naik hantaran berhubung kekecewaannya ketika mahu berurusan dengan AKSB.


Katanya, dia menghubungi AKSB tetapi tidak mendapat respons daripada kakitangan syarikat operator bekalan air tersebut.


Hantaran itu kemudian tular dengan perkongsian hampir 3,000 kali oleh pengguna Facebook lain serta pelbagai kritikan terhadap AKSB dan kerajaan negeri Kelantan.


Mohd Amar berkata, masalahnya sekarang adalah sikap orang ramai yang mudah membuat kesimpulan terhadap situasi yang didakwa.


"Kita orang Islam kena cermat dan kena ingat dosa serta pahala. Jika benda kita buat dosa dan akhirnya tersebar, jadi kita pun menanggung dosa itu sampai bila-bila. Orang guna media sosial dan suka sebar tanpa semak fakta dahulu sama ada betul atau sebaliknya," ujarnya.


Sumber: Sinar Harian


AKSB bukan tutup kaunter, tapi kakitangan ke tandas - Mohd Amar


3 views
bottom of page