top of page

ARCHIDEX bakal kembali pada Julai 2024!


ARCHIDEX bakal kembali pada Julai 2024!
Archidex 2024 bakal kembali pada bulan Julai ini. Gambar: CIS Network

ARCHIDEX bakal kembali pada Julai 2024!

KUALA LUMPUR, 18 April 2024 - Pameran seni bina terbesar di Malaysia, bersedia untuk mengubah industri dengan tawaran inovasi terkini dan teknologi canggih, bakal kembali untuk tahun ke-23 berturut-turut, yang akan diadakan pada 3 hingga 6 Julai di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).


ARCHIDEX kembali tahun ini lebih besar dan lebih baik dari sebelumnya dengan menampilkan 11 Dewan & 700 pameran.

Dengan kejayaan pada tahun lalu, ARCHIDEX bakal melibatkan lebih banyak penyertaan industri meliputi 700 pameran, 1,500 booth, merentasi 11 dewan yang mempamerkan perkembangan terkini dalam seni bina dan bahan binaan, teknologi, kelengkapan dalaman, dan penyelesaian lestari.


Untuk 4 hari, dijangka lebih dari 40,000 pengunjung dari kalangan seni bina, reka bentuk dalaman dan industri pembinaan, profesional, dan peminat dari lebih daripada 100 negara bakal membanjiri dewan-dewan KLCC, untuk mengalami kuasa transformasi kejuruteraan inovatif yang terbaru.


ARCHIDEX diadakan serentak dengan persidangan DATUM, kedua-dua acara yang dinantikan dengan penuh harapan dalam Festival Seni Bina Kuala Lumpur (KLAF 2024).


ARCHIDEX juga menampilkan pelbagai aktiviti, bengkel, ceramah, demonstrasi dan kandungan yang terbaik, berfungsi sebagai platform untuk meningkatkan perkongsian pengetahuan, rangkaian dan merangsang urus niaga di kalangan pemain pasaran.


Tahun lalu, ARCHIDEX memudahkan lebih daripada RM1 bilion dalam transaksi jualan, manakala tahun ini, dengan jangkauan yang lebih luas dan jumlah pameran dan pengunjung yang lebih besar, dijangkakan akan melebihi jumlah ini dengan ketara.


ARCHIDEX menawarkan pengalaman yang mendalam yang menggabungkan tiga tema utama iaitu - Senibina Futuristik, Kelestarian dan Kesejahteraan, untuk memperjuangkan persekitaran binaan yang mesra pengguna. Ia menetapkan pentas bagi ahli seni bina, perancang, dan pemimpin industri untuk seiring dengan tren-tren terbaru, tawaran perkhidmatan dan kemajuan teknologi yang tersedia di dalam industri, yang akan memberi inspirasi kepada penyelesaian transformasi yang bakal membentuk masa depan seni bina lebih baik.


Di samping itu, ARCHIDEX juga memainkan peranan yang penting dalam merancakkan perbincangan dan kerjasama serantau.


Untuk tahun 2024, ARCHIDEX telah bekerjasama dengan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan Malaysia (KPKT), yang akan menjadi hos untuk Mesyuarat Bulanan ASEAN-China tentang Pembinaan & Perumahan (ACMROCH) 2024.


Perhimpunan ini akan disertai bersama Menteri dari negara-negara ASEAN dan China untuk terlibat dalam perbincangan penting yang bertujuan untuk memperdalam dan memperkuat Inisiatif Belt and Road (BRI) dan kerjasama ASEAN-China dalam perumahan dan pembangunan sejajar dengan ulang tahun ke-50 hubungan diplomatik antara Malaysia dan China.


Seiring dengan itu, ARCHIDEX telah memainkan peranan utama dalam membawa bersama industri seni bina, reka bentuk dalaman, dan pembinaan untuk memacu perbincangan mengenai isu-isu dan cabaran yang dihadapi oleh industri, mencari penyelesaian yang praktikal dan berkesan.


Persidangan DATUM yang diadakan bersama ARCHIDEX akan memberi para delegasi peluang untuk memperkayakan pengetahuan mereka dan mendapatkan wawasan mengenai tren-tren baru di dalam industri pembinaan.


DATUM juga menyediakan platform unik untuk menjalinkan rangkaian, memupuk kerjasama, dan mendorong industri ke arah inovasi dan pertumbuhan semasa.


Persidangan-persidangan ini merangkumi DATUM:KL, DATUM+PLUS, dan DATUM:GREEN, yang akan membawa bersama barisan pembicara terkemuka dari peringkat tempatan dan antarabangsa.


Selain daripada persidangan DATUM, ARCHIDEX juga akan mempamerkan Produk Pencapaian ARCHIDEX Star, Anugerah PAM serta sesi perkongsian pengetahuan lain - ARCHIDEX Biz Talk dan Focus Forum untuk ahli seni bina agar sentiasa cakna dengan tren-tren semasa, produk-produk terkini, bahan-bahan binaan dan tawaran perkhidmatan/penyelesaian yang ada.


ARCHIDEX 2024 dijadualkan berlangsung dari 3 hingga 6 Julai, di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, dari jam 10 pagi hingga 7 petang. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web kami di https://archidex.com.my/


Sumber: CIS Network


ARCHIDEX bakal kembali pada Julai 2024!

bottom of page